Două studii recente au analizat legătura dintre dietă și depresie. Prima data s-au uitat la persoanele care nu aveau probleme, apoi au analizat persoanele care erau deja depresive.

O analiză prezentată la “American Academy of Neurology’s 70th Annual Meeting” în aprilie 2018, a arătat că persoanele care consumă mai multe fructe, legume și cereale integrale au o rată de depresie mai scăzută.

Tot aici, persoanele care au o alimentație sănătoasă în mod constant, au un risc mai scăzut de depresie.

Lucru care se explică, deoarece zaharul, în combinație cu grăsimile procesate și cu lucrurile sărate creează o cascadă de emoții. Mai întai ai energie, după care îți este somn, apoi îți este iar foame, apoi îți vine să lenevești și tot așa.

Majoritatea participanților din acest studiu, care au avut semne de depresie, au avut o alimentație dezorganizată, iar depresia s-a manifestat ca un sentiment de “nu stiu ce să fac cu viața mea”.

Într-un alt studiu, participanții care erau depresivi și au consumat legume, fructe, oleagenoase, ulei de peste, ulei de măsline și-au îmbunătățit semnificativ sănătatea mintală și calitatea vieții.

“Oamenii tind să fie sceptici legat de asocierea dintre alimentație și sănătatea mintală.” dr. Natalie Parletta

Cred că pe viitor se va ajunge la o concluzie generală că alimentația este foarte importantă în mai multe aspecte ale vieții, înfluențând nivelul de energie, stările de spirit, productivitatea și bineînteles, sănătatea.