Daca ați slăbit până acum sau ați tinut diete o perioada mai lungă de timp, știți ca este frustrant să vezi rezultatele cum dispar și începi să pui greutatea la loc. Acest lucru se întâmplă pentru că în procesul de slăbire metabolismul scade și organismul percepe situația ca pe o stare de urgența si se adaptează, utilizând mai puține calorii.

În acest nou studiu, cunoscut ca „Framingham State Food Study”, cercetătorii au ales 234 de persoane supraponderale și obeze, cu vârste între 16-65 ani, cărora li s-a dat un program de slăbit de 10 săptămâni. Cei care au slăbit între 10-14% din greutatea corpului au trecut în etapa urmatoare.

Etapa aceasta a durat 5 luni, timp în care participanții au primit mesele deja gătite, calculate perfect, fiind împărțite în 60%, 40% și 20% carbohidrați din totalul de calorii. Caloriile totale au fost calculate pentru menținere.

Pe parcursul experimentului, caloriile totale arse au fost simnificativ mai multe la grupul cu 20% carbohidrați, decât la grupul cu 60%. Cei care au consumat 20% carbohidrați au ars cu 210 kcalorii (în medie) mai mult într-o zi, decât grupul cu 60% carbohidrați. Iar grupul cu 40% a ars doar cu 91 kcalorii mai mult decât grupul cu 60%.

Rezultatele sunt destul de interesante, 210 kcalorii fiind un numar destul de mare, având în vedere că sunt în plus, în fiecare zi. Am avea un total de 1470 kcalorii / săptămână și aprox. 5900 kcalorii pe lună. 1 Kg. de grăsime corporală are 7.000 kcalorii.

De asemenea, grelina, hormonul care ne crește senzatia de foamne și stimulează apetitul, a fost mai scăzută în grupul cu 20% carbohidrați.

Deci, dacă punem toate piesele la un loc, o dietă scăzuă în carbohidrați ar fi metoda cea mai indicată, mai ales dacă ai de slăbit mai multe kg.